Bolą Cię plecy? Sprawdź co może być przyczyną.

Bolą Cię plecy? Sprawdź co może być przyczyną.

with Brak komentarzy

Czy wiesz dlaczego bolą Cię plecy?


Jedną z przyczyn bólu pleców może być słaby mięsień poprzeczny brzucha. Większość z nas pracuje nad mięśniami globalnymi a przecież mamy również głębokie mięśnie brzucha, które również zasługują na uwagę. Poprzeczny brzucha należy do mięśni środka, który wraz z mięśniami dna miednicy, przeponą i mięśniem wielodzielnym, tworzą gorset wokół kręgosłupa lędźwiowego. Jest to najgłębiej położona warstwa mięśni brzucha.

Ćwiczenia na płaski brzuch pilates. Ćwicz ze mną 😀 #pilates

A video posted by Olga Kuriata (@kuriataolga) on

Sprawdź jakie są korzyści z pracy nad silnym poprzecznym brzucha


Jak widzisz na rysunku silny mięsień poprzeczny brzucha to zdrowy kręgosłup, płaski brzuch i zabezpieczenie przed urazami. Warto wiedzieć, że mięśnie głębokie brzucha kurczą się szybciej niż mięśnie zewnętrzne. Dzięki temu zanim zaczniesz pchać jakiś ciężki przedmiot, twój stabilizujący gorset już się napina i jest gotowy zabezpieczać kręgosłup. Urazy powstają jeśli ten mięsień jest słaby.

Jakie ćwiczenia?


Ćwiczeń angażujących mięsień poprzeczny brzucha jest bardzo dużo a co najważniejsze wiele z nich jest bardzo prostych, które możemy wykonywać nawet stojąc na przystanku autobusowym czy też w kolejce do kasy. Moje ulubione ćwiczenie nazywam:
Pozwól ziemi dźwigać Twój ciężar ciała
To ćwiczenie polega na odpychaniu się stopami od podłoża. Kiedy wciśniesz stopy w podłogę poczujesz delikatne napięcie głębokich mięśni brzucha (nie jest to wciąganie brzucha). Trenując ten mięsień trzymaj się jednej zasady „żeby coś poszło w górę coś innego musi pójść w dół”. Nogi odpychają się od ziemi a kręgosłup się wydłuża. Efekt sylwetka się poprawia i mięśnie głębokie pracują. Możesz wykonywać to ćwiczenie w pozycji siedzącej, wtedy guzy kulszowe wciskaj w podłogę lub krzesło. Trudniejszy zestaw ćwiczeń pokazuję na filmiku. Pamiętaj, że w każdym ćwiczeniu potrzebujesz fundamentu – czyli któraś część ciała odpycha się od podłoża. Są jeszcze inne techniki pomagające właściwie pracować nad tym mięśniem ale o nich następnym razem.
Jeśli chcesz wzmacniać tę partię ciała zapraszam Cię na lekcje Pilates. O którym napisałam więcej w poście http://www.olgakuriata.pl/chcesz-miec-plaski-brzuch-zacznij-cwiczyc-pilates/ Ten rodzaj zajęć w całości jest poświęcony mięśniom środka.